Artykuł sponsorowany

Formalności związane z międzynarodową sprzedażą towaru

Formalności związane z międzynarodową sprzedażą towaru

Międzynarodowa sprzedaż towarów to rozwiązanie, które wymaga dopełnienia wielu formalności. Tylko wtedy może przebiegać zgodnie z prawem i bez ewentualnych konsekwencji za ich niedopełnienie. Import oraz eksport towarów wymaga informowania o obrocie produktami, co jest podstawą prowadzonych statystyk. O czym warto pamiętać?

Jakich formalności trzeba dopełnić przy międzynarodowej sprzedaży towarów?

W przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów podatek VAT co do zasady wynosi 0%. Konieczne jest natomiast spełnienie określonych warunków. Dostawa musi następować na rzecz podatnika posiadającego identyfikator do takich transakcji. Numer ten i własny VAT UE podaje się na fakturze stwierdzającej dostawę. Zanim złoży się deklarację podatkową, trzeba posiadać dowód, że towar opuścił kraj i został dostarczony do kontrahenta. Niezbędne jest także wypełnienie deklaracji Intrastat, w skład której wchodzi właśnie kserokopia faktur WNT lub WDT oraz zestawienia pomocnicze.

O czym pamiętać wypełniając deklarację Intrastat?

Deklarację Intrastat należy złożyć za okres bieżący nie później niż 10. dnia miesiąca następnego po miesiącu sprawozdania. Należy również wypełnić numer zgłoszenia w danym okresie sprawozdawczym i jego numer wersji. Kolejny punkt to zaznaczenie rodzaju deklaracji – czy jest to zgłoszenie, korekta pojedynczych informacji, czy może całego dokumentu. Ważny element deklaracji stanowi również wpisanie odpowiedniego kodu izby celnej, do której deklaracja jest składana. Należy także wpisać pełne dane odbiorcy lub nadawcy. Nie można zapominać również o podaniu łącznej wartości fakturowej w złotych polskich, łącznej wartości statystycznej w złotych polskich, łącznej liczby pozycji, opisu towaru, kodu kraju przeznaczenia lub kodu kraju wysyłki, a także kodu warunków dostawy. W dopełnieniu wszystkich tych kwestii pomoże agencja celna Intrastat, która dba o bezpieczeństwo swoich Klientów.

Co oznacza skrót WDT?

WDT to skrót doskonale znany wszystkim osobom, które prowadzą handel z zakresu towarów i usług na terenie Unii Europejskiej. Jest to Wewnątrzwspólnotowa Dostawa Towarów, w ramach której kupujący musi naliczyć i wykazać należny VAT. Dzięki WDT możliwy jest bardziej swobodny i korzystny handel między przedsiębiorcami w krajach członkowskich Unii Europejskiej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.