Artykuł sponsorowany

Zasady etykietowania opakowań na towary

Zasady etykietowania opakowań na towary

Wysyłany do klienta towar musi być nie tylko szczelnie zapakowany, by dotarł do celu w stanie bezpiecznym i nienaruszonym, ale również oznaczony etykietami z poszczególnymi informacjami o produktach. Wyjaśniamy, w skład jakiego procesu wchodzi etykietowanie, jakie funkcje pełnią etykiety oraz co według polskiego prawa powinno znajdować się na etykietach umieszczonych na opakowaniach.

Co przede wszystkim powinno znaleźć się na etykiecie?

Etykieta może mieć formę umiejscowionej na opakowaniu nalepki, metki, nazwy marki, ilustracji, znaku firmowego bądź handlowego. Powinna zawierać takie informacje, jak: nazwa producenta produktu i samego produktu, nazwa i adres firmy lub importera oraz zawartość opakowania.

Dodatkowe wymogi w tym względzie nakłada się na producentów żywności. Na etykietach znajdujących się na produktach żywnościowych oprócz nazwy i rodzaju towaru musi zostać umieszczony szczegółowy wykaz składników, a także informacje o warunkach przechowywania, dokładnej zawartości netto oraz terminie przydatności do spożycia.

Konfekcjonowanie a etykietowanie

Etykietowanie jest częścią konfekcjonowania towarów, które obejmuje też pakowanie i przepakowywanie produktu z opakowań zbiorczych na jednostkowe, zabezpieczenie towaru oraz wszelkie inne czynności służące finalnemu przygotowaniu produktów do wysyłki. Szeroki i kompleksowy zakres usług wchodzących w skład konfekcjonowania, zawierający między innymi również etykietowanie, jest oferowany przez wiele podmiotów, na przykład producenta i dostawcę opakowań FlexGroup.

Inne zasady etykietowania: o tym też trzeba pamiętać!

Nasze prawo mówi, że jeżeli dany towar będzie dystrybuowany w Polsce, informacje na etykietach też muszą zostać umieszczone w języku polskim. Etykieta musi także zawierać wszelkie inne dodatkowe oznakowania regulowane przez polskie prawo, na przykład znaki bezpieczeństwa, ostrzeżenia przed użytkowaniem czy informacje o alergenach obecnych w żywności. Te ostatnie powinny być wyróżnione pogrubioną czcionką.

Wykonywanie nadruków i etykiet warto zlecić profesjonalnym podmiotom, które dysponują drukarniami, odpowiednim sprzętem oraz są w stanie przygotować znaki graficzne przykuwające oko. Etykieta z wymaganymi informacjami oraz ładnymi i kolorowymi nadrukami będzie też pełnić funkcję reklamową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.